Recenze: Strážci galaxie (Guardians of the Galaxy)

Těžko si představit větší partičku šílenců než samozvané Strážce galaxie. Uneseného Petera (Chris Pratt), zelenou Gamoru (Zoe Saldana), pokérovaného Draxe (Dave Bautista), dřevěného Groota (hlas Vin Diesel) a mluvícího mývala Rocketa (hlas Bradley Cooper). Celá pětice má jednoduchý cíl, zlikvidovat ničivou zbraň v podobě tajemné koule. Jestli se jim to podaří je samozřejmě ve hvězdách…

V první řadě, jestli se vydáte na Strážce galaxie, zapomeňte na všechny komiksárny, jaké jste dosud viděli. Tohle je úplně něco nového. Nikdy by mě nenapadlo, že se u komiksové podívané budu těšit na nejvíc scén s hláškujícími hlavními hrdiny, mezi kterými funguje neuvěřitelná chemie a vůbec nevadí, že polovina z nich jsou digitální tvorové. Potom je i jedno, že si právě nejvíc oblíbíte Groota, který zvládne prohodit jen „I´am Groot“ v několik různých tónech hlasu, ale i tak je to nejlepší hrdina od dob mluvících stromů. A už vůbec mě nenapadlo, že se za celý film nasměji a nabrečím jako nikdy předtím.

guardian-of-the-galaxy-groot

Příjemnému zážitku z filmu pomáhá i výtečný soundtrack. Zejména kazetový výběr ve walkmanovi Petera, který ve filmu sehraje důležitou roli hned několikrát.

Filmu se nedá skoro nic vytknout. I když trochu problém vám udělá představování všech kladných a záporných postav, všech planet a měst a tak dále. A možná ani nebudete tak na větvi z hlavního záporáka a z děje příběhu nebudete taky moc na větvi, ale co už… Strážci galaxie jsou slušnou týmovkou a vynikající první částí připravované série.

guardian-of-the-galaxy-1

Že se týmovka Strážců galaxie vážně povedla dokazují i první tržby, které Marvelu přinesly nejlepší srpnový start všech dob.

Takže na Strážce vyrazte bez obav, i když jste o nich nikdy předtím neslyšeli. Okouzlí vás přinejmenším stejně tak jako Petera zelená Gamora.

guardians_of_the_galaxy_ver3Strážci Galaxie (Guardians of the Galaxy)
USA, 2014, 122 min

Režie: James Gunn
Předloha: Andy Lanning (komiks), Dan Abnett (komiks)
Scénář: James Gunn, Nicole Perlman
Kamera: Ben Davis
Hudba: Tyler Bates
Hrají: Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Lee Pace, Michael Rooker, Karen Gillan, Djimon Hounsou, John C. Reilly, Glenn Close, Benicio Del Toro, Laura Haddock, Sean Gunn, Peter Serafinowicz, Gregg Henry, Tom Proctor, Sharif Atkins, Brendan Fehr, Tomas Arana, Alexis Rodney, Nathan Fillion, Alexis Denisof, Enzo Cilenti, Richard Katz, Ophelia Lovibond, Marama Corlett, Rob Zombie, John Brotherton, James Gunn, Josh Brolin, Lloyd Kaufman, Julian Seager, Stan Lee